För första gången på länge
DATUM: 2014-12-04 | TID: 23:16:47 | KATEGORI: Allmänt

Hoppade Velvet idag för Jossan. Sjuukt kul häst att rida! Ville nästan inte hoppa av ;) hoppade en liten mini bana, eller bana och bana. Det var 2 olika hinder som vi gjorde "typ" en bana av. Velvet var somsagt super fin. Hon vill gärna hoppa väldigt stort så fick verkligen sitta kvar och hålla henne vilket också var bra träning för mig då jag annars gärna blir lite före hästen. Hoppade 1 m i slutet och fick till en riktigt bra runda då så vi bestämde oss att sluta där.

Red sen Baloo. Det var ett sånt pass som man gärna kunde ha raderat. Bröt ihop i slutet. Jag blir bara så frustrerad, frustrerad då alla säger olika saker till mig hela tiden. Annika säger att jag ska rida honom på ett sätt och Emelie på ett annat och sen kommer vissa in med lite små kommentarer ibland också så jag får panik vad jag ska göra. Känns som jag har en jätte press på mig och det mår varken jag eller Baloo bra av. Det känns bara inte kul att rida honom längre. Det finns inte längre det där suget längre efter att rida. För han är svår, det vet jag. Men jag tror egentligen att han är för svår för mig och att jag inte riktigt klarar av honom. För det är ju inte direkt kul att sitta på en häst som inte tar stödet ett dugg och man vet inte  hur man ska göra för att få honom att ta det heller. Efter att jag hade klivit av Velvet idag så kände jag för första gången på länge att det hade varit riktigt kul att det hade varit riktigt kul att rida. Så som det ska vara.






Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?