Mycket slit lönar sig
DATUM: 2015-02-16 | TID: 00:10:31 | KATEGORI: Allmänt

haft mycket nu i helgen som har spenderats i lagga. Myskväll, ridlektioner, tävlingar o.s.v. Jag börjar väl att berätta om lördagens pass ;)
 
Stickan: Vi övade på öppnor och slutor vilket gick super bra! Red på hackamoret och han blir lite svårare att ställa men han var faktiskt riktigt fin igår. Det var väl bara i galoppen som han drog lite i men annars var han hyffsat lugn. Är nöjd :) Johanna ville också att jag skulle tävla honom på nästa dressyrtävling, kommer bli super bra tror jag! :)
 
Fancy: Red ut henne lyckosten först och hon var skit pigg. Red lite i ridhuset sen och efter att jag fick henne lite lugnare så var hon så fin! Red mycket övergångar, bytte varv och bara gjorde nya saker hela tiden så hon fick annat att tänka på. Hon var verkligen jätte fin och hängde sig inte i bettet heller. Galoppen var hon också super fin i! Ett väldigt bra pass helt enkelt
 
Söndag
 

Ally: Det var utbytestävling mot sigtuna nu imorse och jag hade Ally så jag gjorde iordning henne och red fram henne. Hon var väldigt pigg och stark så det var lite svårt att få henne att tagga ner. Men sen när vi hoppade själva banan blev det lite lättare  då man får ett litet mera flow. Vi tog dte väldigt lugn och säkert(för att vara ally och jag) i grunden och vi blev felfria på tiden 52 sek har jag för mig. Hon var så grymt snäll och hoppade 8:an då jag inte hann räta ut henne riktigt. bästa hästen! I omhoppningen så tog vi det inte så lugnt(hehe), vi körde i en rätt kontrolerad 190 och snäva svängar och vi nollade även där med tiden (ca.) 23 sekunder och gick upp i ledning! Och den höll vi hela tävlingen så vi vann! Världens bästa Ally! <3
 
Fancy: Red ut med fanny och Johanna och vi red i rätt så djup snö idag i både skritt, trav och galopp så hon var helt dyblöt när vi kom tillbaka. Men duktg va hon! :)
 
Baloo: Red jag dressyr på vilket gick super! Hade galoppbommar som fokus + att han bara skulle vara väldigt mjuk och avslappnad. Han var skit duktig och i slutet fick jag även med bakbenen så han bev så fin! Massa slit lönar sig ;)
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?