Dom här små detaljerna som kan göra så stor skillnad
DATUM: 2015-02-04 | TID: 22:25:10 | KATEGORI: Allmänt

Fancy.var.så.fin.idag!! - nästan allting släppte och jag kämpade på tills hon gick där jag ville ha henne. Började redan när jag skrittade fram henne att göra halter med bara magen och i uppvärmningen så började jag inte trava  innan jag verkligen hade fått igenom ställningen och hon började jobba. Samma sak i traven. Idag red jag verkligen och var väldigt noga. 
Och med att "rida" så menar jag inte att jag var hård mot henne. Utan mer mjuk och bestämd. Tills jag fick henne att jobba och vi ville samma sak. Det är för mig att rida - att på ett mjukt sätt få ekipaget att vilja samma sak och att det ska se så harmoniskt och mjukt ut som möjligt. Och det tycker jag att jag fick idag :) det är långt ifrån helt perfekt, men det kräver jag inte då varken Fancy eller jag är så pass duktiga. Men för mig så var det tillräckligt bra :) och jag är super nöjd och det är sällan jag är det efter ett pass då jag har väldigt höga krav på mig själv, tyvärr. 
Om man jämför förra Torsdagen och idag så är det stooor skillnad. I torsdags så var hon uppe i luften och jag kunde knappt jobba henne och vi ville inte samma sak. Och så idag då efter lite jobbande så var det precis tvärtom :) och det är dom här små skillnaderna i ridningen som gör en att vilja fortsätta! :)






Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?