Busig häst och longering
DATUM: 2015-01-29 | TID: 22:45:11 | KATEGORI: Allmänt

Torsdag, stressad, utelåst och allmänt en rätt dålig dag. 
Fick iallafall hjälp med att longera Baloo idag så jag ska börja göra det om jag inte får tid till att rida någon gång. Påtal om Baloo så kommer jag att ha honom varannan tisdag och torsdagar + söndagar nu framöver. Kommer fortsätta rida Fancy runt 4 gånger i veckan som vanligt. Kommer få för mycket fritid haha ;)

Fancy var jääkligt pigg idag. Fick hjälp av Mia och det var en trött och svettig tjej jag skrittade av sen ;) vi jobbade med att få henne lugn, inte skuta ut bogarna och inte få henne att göra 1000 bockserier upp i luften. Så det blev mycket ytterhjälper och mage. Och det blev ingen passiv ridning idag inte ;) hon fick galoppera i samma tempo i några minuter så att hon samtidigt som hon fick coola ner lite, få utlopp för sin energi och träna hennes kondition. Super duktig vara hon och imorgon så ska hon bara longeras :)

😂😂




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?